Ismét hajók segítik a Lánchíd felújítását
Egy bárka és egy tolóhajó segítségével kerülnek a helyükre a daruval mozgatható, óriási műemléki öntöttvas elemek a Lánchídra. A pesti konzolokat, vagyis tartóelemeket már tavaly visszaépítették a pilonra, most pedig elsőként a budai pilon öntöttvas konzoljait emelték a helyükre a bárkára szerelt autódaru segítségével.
Ezután a Lánchíd díszes mellvédei következnek: ezek közül 20-at gondosan restauráltak, majd a konzolokhoz hasonlóan a csepeli festőüzemben kapták meg a szükséges korrózióvédelmi rétegeket. A projekt során 8 íves mellvédöntvényt a Lánchíd 1914–1915-ös megjelenéséhez illeszkedően – archív fotók alapján rekonstruálva – újonnan gyártottak. A megújult hídkorlátok felszerelése már elkezdődött.
A kivitelező A-Híd Zrt. szakemberei ütemezetten haladnak a pályaszint alatti kőfelületek restaurálásával is. Miután végeztek a kövek pótlásával és javításával, a pilonok jégtörői körül már hozzáláttak az állványzat bontásához. Megújult a budai pilon alsó, parti oldalán lévő vízmérce is: újra felvésték azokat a rovátkákat, amelyeket az elmúlt évtizedekben teljesen elkoptatott a víz.
Közben a szakemberek folyamatosan dolgoznak a hídfőhelyiségekben, a pesti és a budai hídfő lánckamráiban, illetve lánccsatornáiban. Miután a láncok és a lehorgonyzó tömbök már megújultak, a közlekedők előtt rejtett terekben most többek között a szigetelés készül. Ez idő alatt elkezdődött a hídfőknél áthaladó gyalogos, illetve gyalogos-kerékpáros aluljárók homlokfelületi köveinek beépítése is.
További részletek a BKK oldalán.
Legutóbbi hozzászólások