Lánchíd-felújítás: jól haladnak a föld alatti és a híd környezetében végzett munkák is
Megújulnak a Lánchíd avatatlan szemek elől rejtett helyiségei: a lehorgonyzókamrákban készül a negatív víznyomás elleni szigetelés, és a gépészet mellett megújulnak a lejutást biztosító hágcsók is. Eközben már nemcsak a hídon, hanem a Széchenyi István tér felőli járdaszakaszokon is folyamatosan szerelik fel az új járdakorlátokat. Teljes átadásáig a híd továbbra is munkaterület, gyalog a felújítás utolsó szakaszának lezárta után lehet átkelni rajta. A Lánchíd végleges forgalmi rendjéről a fővárosiak dönthetnek a Budapesti Lakógyűlésen.
A lánccsatornákban futó láncszakaszok és a lehorgonyzókamrákban lévő lehorgonyzótömbök rozsdásodás elleni védelme már tavaly befejeződött, most a szigetelés elkészítésén dolgoznak a kivitelező A-Híd Zrt. szakemberei. A lejáróaknákban, a föld alatti csatornákban és a 14 méter mélyen lévő, történelmi lánckamrákban mindig gondot okozott a beszivárgó víz. Ezért a szakemberek a felújítás során előbb injektálással töltötték ki a régi tégla- és betonszerkezetben lévő üregeket, az elmúlt hónapokban pedig már a negatív víznyomás elleni szigetelés rétegeit vitték fel. Emellett korszerűsítik a lejutást biztosító hágcsókat, és elkezdték az új gépészet szerelését, amely többek között segíti a lenti levegőzést.
A hídon eközben szinte teljesen a helyükre kerültek a járdakorlát újragyártott elemei, és folyamatban van ezek gondos beállítása. Elkezdődött a Széchenyi István tér felőli új járdakorlátok felszerelése is: ezek az elemek a tér felőli járdaszakaszokon, az Akadémia és a Széchenyi István tér felé mintegy 270 méteren váltják fel a korábbi hajlított csőkorlátokat. A tér híd felőli oldalán lévő járdák jelentős részén már elkészült az öntött aszfaltburkolat. Új korlátok kerültek a pesti hídfőnél lévő háromszögszigetre is, amelyet az újonnan kialakított gyalogosátkelők kötnek össze a járdaszakaszokkal.
Eközben a budai hídfő átépített, kétirányú kerékpárútból és elválasztott járdából álló aluljárójában a helyükre kerültek a falakat borító panelek, amelyeket a felújítás végéig takarással védenek. A hídrekonstrukció után a budai és a pesti oldalon is tágasabb, beláthatóbb, tehát biztonságosabb aluljárókat vehetnek majd birtokukba a gyalogosok és a kerékpárral közlekedők.
Mindeközben a hídon
• a medernyílás alsó függesztett állványzatát elbontották, és az útpályán közlekedők zavarása nélkül, a járdákon viszik le a hídszerkezetről;
• ütemezetten haladnak a füzérvilágítás elemeinek és kábeleinek építésével, hamarosan az elosztószekrényeket telepítik a szakemberek;
• nemsokára a helyükre kerülnek a pesti oldali pilont díszítő műemléki elemek, a felújított mellvédek és a konzolok.
Legutóbbi bejegyzések
- November 9-től félpályás lezárás lesz a XIV. és a XVI. kerületet összekötő Fogarasi út – Csömöri úti felüljárón
- Biztonságosabb lesz a kerékpársáv a Nagykörúton
- Díjazták kollégánk munkáit
- Burkolatfelújítást végzünk a Kozma utcában
- Biztonságosabb közlekedést Budapesten: változik a maximális sebesség határa az Attila úton
Legutóbbi hozzászólások