Megújult a II. kerületi Rómer Flóris utca Szemlőhegy utca és a Margit körút közötti szakasza
2019. július 05-én megkezdődtek a II. kerületi Rómer Flóris utca, a Szemlőhegy utca és a Margit krt. közötti szakaszának útfelújítási munkái. Az útfelújítás Budapest Főváros Önkormányzata 2016-2018. évi útfelújítási programjának keretében valósult meg, és a projekt 2019. novemberének végére zárult le. Nyílt közbeszerzés lefolytatása után a kivitelezési munkákat a HE-DO Útépítő Kft. és a Penta Kft. végezte. A felújítás 1384 folyóméter hosszon 11.975 négyzetméter felületen történt és három kivitelezési területre volt felosztva.
1. részszakasz: Rómer Flóris utca, Szemlőhegy utca és Zivatar utca közötti szakasz (Rómer Flóris utca felső szakasza)
Ezen a szakaszon a profilmarást követő 1-2 réteg aszfalt (kötő, kopó) burkolat építése, valamint a felület 15 százalékos mértékben történő lokális pályaszerkezetcseréje történt.
2. részszakasz: Rómer Flóris utca és Margit krt. közötti szakasz (Ankara utca, Mecset utca, Margit utca)
Ezen a szakaszon profilmarást követő 1-2 réteg aszfalt (kötő, kopó) burkolat építése, parkoló/járda korszerűsítése, valamint az érintett favermek rendezésére került sor.
3. részszakasz: Rómer Flóris utca Zivatar utca és Margit krt. közötti szakasza (Rómer Flóris utca alsó szakasza). Ez a szakasz teljes pályaszerkezet cserével történő átépítéssel újult meg.
Felújítás előtt:
A felújítás során a meglévő gránit szegélyeket mindenhol megtartottuk, a sérült szegélyelemek csiszolással vagy teljes egészében cserélve lettek. Az korszerűsítés során a 6 darab folyópályás autóbusz-megállóhely és a hozzá tartozó peron is fel lett újítva.
Az útcsatlakozásoknál, valamint a kijelölt gyalogos-átkelőhelyeknél az akadálymentesítés biztosítása miatt a természetes kiemelt szegélykövek 2 centiméteres magasságban lettek lesüllyesztve, valamint a vakok és gyengénlátók segítését biztosító taktilis megállító jelek is kiépítésre kerültek. A felújítás során a közműszerelvények, víznyelőrácsok szintre emelése megtörtént.
A megvalósítás több építési/forgalomkorlátozási ütemben készült, mely során az 1. és 2. részszakasz építése alatt félpályás fenntartás mellett lehetett közlekedni, míg a 3. részszakasz építése alatt teljes forgalomkorlátozásra volt szükség. A közösségi közlekedés időszakosan terelt útvonalon zajlott.
Felújítás után:
Legutóbbi hozzászólások